Bezpieczne płatności z BLIK-iem

​System płatności mobilnych BLIK jest obsługiwany przez Polski Standard Płatności Sp. z oo. Firma powstała w celu stworzenia standardu płatności dostępnego dla wszystkich uczestników polskiego rynku bankowego w oparciu o nowy system płatności. BLIK udostępniono w aplikacjach mobilnych sześciu banków-założycieli: Alior Banku, Millenium Bank, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku i PKO Banku Polskiego.

Na czym to polega?
Głównym założeniem systemu BLIK jest proste i łatwe płacenie za pomocą telefonu. Zamiast używać karty lub przekazywać gotówkę za transakcję, użytkownicy po prostu wpisują sześciocyfrowy kod do swojej aplikacji na telefon. Prostota, bezpieczeństwo i szybkość to cechy systemu, który zyskuje coraz większe grono zwolenników. Z BLIK można płacić w tradycyjnym sklepie lub w Internecie bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek poufnych danych takich, jak nazwa użytkownika, numer lub data ważności karty. Obecnie istnieje coraz większa sieć sklepów, które akceptują płatności BLIK.

Jak bezpiecznie korzystać z BLIK-a?
Twórcy systemu podkreślają, jak bardzo bezpieczne jest to rozwiązanie. Wygenerowany kod jest ważny przez zaledwie 1,5 minuty. Podejrzenie go, zrobienie zdjęcia czy sfilmowanie na niewiele się zda. Każdą operację powyżej 50 zł potwierdza się ponadto numerem PIN. Istnieją jeszcze dodatkowe zabezpieczenia bankowe takie, jak ustalenie limitów ilościowych i kwotowych dla transakcji BLIK oraz możliwość zablokowania aplikacji na stałe lub czasowo. Zalecana jest oczywiście ostrożność. Nasz telefon może przecież paść łupem złodziei. Możemy go też zgubić. To czy stracimy wówczas pieniądze zależy przede wszystkim od naszego zdrowego rozsądku. Aby bezpiecznie korzystać z BLIK-a powinniśmy właściwie zabezpieczyć nasz telefon. Dobrym pomysłem jest ustawienie blokady. Będzie go można uruchomić wpisując pin lub hasło. Zadbajmy o odpowiedni poziom trudności hasła. Używając aplikacji mobilnej do dokonywania płatności korzystajmy z zabezpieczonych sieci Wi-Fi. Publiczne sieci Wi-Fi to doskonała okazja dla złodziei do zdobycia poufnych danych. Zasada, o której niewielu pamięta, a która może wpłynąć na stan bezpieczeństwa naszych transakcji mobilnych to właściwe przygotowanie telefonu przed oddaniem go do serwisu. Powinniśmy wyczyścić wszelkie wrażliwe dane. Należą do nich hasła czy historie płatności. Kończąc transakcje nie zapomnijmy też wylogować się z aplikacji.

Story Page