Czy czas wczytywania sklepu ma wpływ na cierpliwość konsumentów?

Choć mediana prędkości internetu przekracza w Polsce 20 Mbit/s, nadal spotykamy się ze stronami, które wczytują się długo. Najczęściej spotykamy się z tym zjawiskiem wśród sklepów internetowych, które z uwagi na nagromadzenie produktów, kategorii, tekstów oraz zdjęć ważą sporo więcej, niż pozostałe witryny. Czas wczytywania się sklepu nie ma wpływu na cierpliwość konsumentów pod warunkiem, że jest uzasadniony nowoczesnym interfejsem. W każdym innym przypadku zbyt długie ładowanie się witryny będzie oznaczać konieczność wycofania się i szukania innej platformy.

Dłuższa, czy szersza?

Nowoczesny interfejs sklepu ma za zadanie gwarantować przejrzystość w czasie jego przeglądania. Zapewne zauważyliście, że największe serwisy informacyjne jak Onet, Interia i WP postawiły na dłuższe strony kosztem ich szerokości. W praktyce czytając wiadomości na "Onecie" nie musimy klikać "kolejna strona", gdyż wszystkie artykuły układają nam się w formie drzewa wydłużając stronę progresywnie i nie dopuszczając do jej długiego ładowania.

Rozwiązanie teraźniejszości i przyszłości

W chwili obecnej widzimy, że coraz więcej sklepów stawia na interfejs podobny do Allegro, gdzie na jednej stronie możemy przeglądnąć w zasadzie wszystkie produkty. Choć zmusza to witryny do dłuższego ładowania, daje poczucie maksymalnej przejrzystości i komfortu z przeglądania sklepu zwłaszcza, jeśli robimy to za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W dobie popularyzacji Internetu LTE zmienia się również mediana jego prędkości. W ciągu dwóch kolejnych lat średnia prędkość Internetu powinna przekraczać 50 Mbit/s, co całkowicie wyeliminuje konieczność oczekiwania na wczytanie się witryny.

A Wy? W jaki sposób odbieracie czas ładowania się witryny? Ma to dla Was jakiekolwiek znaczenie? Piszcie odpowiedzi pod tematem!

 

 

Story Page