Płatności cykliczne – sprawdź, jak wykorzystać je w swoim biznesie

Na rynku płatności online trwa nieustanny rozwój. Operatorzy oferują wciąż nowe rodzaje płatności internetowych, wychodząc tym samym naprzeciw potrzebom zarówno klientów, jak i sprzedawców. To naturalne, że gdy pojawiają się nowe modele sprzedaży, wymagają one dedykowanych im typów płatności, które jak najlepiej dopasują się do nowego biznesu. Tak właśnie powstały cykliczne płatności online, które znajdziemy między innymi w ofercie Dotpay.

Płatności cykliczne Dotpay przeznaczone są dla tych, którzy oferują sprzedaż w modelu abonamentowym oraz subskrypcyjnym. To coraz popularniejsza forma sprzedaży coraz częściej dostępna w sklepach i serwisach internetowych. Na czym polega? Klient zamawia odnawialny dostęp do jakiejś usługi lub regularną wysyłkę towaru. To internetowa wersja popularnych niegdyś wydawnictw cyklicznych – w taki sposób kompletowało się np. kolejne numery zeszytowych encyklopedii czy czasopism z dołączanymi fragmentami modelu do składania. Dzięki subskrypcji nie musimy jednak pamiętać o kolejnym zakupie tylko mamy gwarancję, że otrzymamy paczkę.

W modelu subskrypcyjnym sprzedawane są na przykład produkty cyfrowe takie jak ebooki, których możemy pobrać określoną liczbę miesięcznie, jeśli mamy wykupiony dostęp. Może to być też prenumerata tradycyjna lub cyfrowa. Coraz popularniejsze są też pudełka niespodzianki. Są to paczki tematyczne (np. kosmetyczne, książkowe czy dla zwierząt), w których co miesiąc znajdziemy nowości, atrakcyjne produkty do przetestowania i bonusy, z których część dostępna jest tylko w tych paczkach. W modelu abonamentowym sprzedaje się też dostęp do treści w serwisach typu VOD. Oczywiście nadal funkcjonują też typowe usługi abonamentowe takie jak telekomunikacja. W tych wszystkich sytuacjach przydają się płatności cykliczne. Zarówno z punktu widzenia sprzedawcy, jak i z punktu widzenia klienta jest to bardzo dobre rozwiązanie. Dlaczego?

Płatności cykliczne mają bardzo prosty mechanizm działania. Przy zawieraniu umowy klient wyraża zgodę na obciążanie jego karty określoną kwotą w danych odstępach czasowych, na przykład raz w miesiącu. I od tego momentu nie musi już pamiętać o płatnościach – zamówiona usługa czy towar są regularnie opłacane. Z punktu widzenia klienta to wygoda i pewność, że dostawa nie zostanie przerwana z powodu braku płatności. Dzięki płatnościom cyklicznym sprzedawca ma natomiast gwarancję, że zmówione usługi będą regularnie opłacane i nie musi już inwestować w system przypomnieć i windykacji. Może też liczyć na większą lojalność klientów, bo klienci dużo częściej rezygnują, gdy trzeba wykonać pewien wysiłek, aby otrzymywać dostęp, natomiast gdy wszystko dzieje się automatycznie są mniej skłonni do przerwania umowy. 

 

Story Page